Thursday, January 26, 2012

„Reteta secreta” a succesului Apple. Afla de ce se face o comparatie cu CIA

Puterea modelului de business al companiei Apple a suscitat, in aceasta saptamana, ample comentarii din partea analistilor, dupa ce gigantul american a raportat rezultate uimitoare pentru ultimul trimestru, unul parcurs, de altfel, fara Steve Jobs.
Drept urmare, cresterea de miercuri a actiunilor i-a adus o capitalizare bursiera de peste 416 miliarde de dolari, propulsand-o, pentru cateva ore, pe primul loc intre cele mai valoroase companii din lume.
In noua sa carte, "Inside Apple", editorul IT al revistei Fortune si, in acelasi timp, comentator al postului de televiziune Fox, Adam Lashinsky, analizeaza compania dincolo de ultimul trimestru fiscal din 2011, in incercarea de a intelege carui fapt de datoreaza atat succesul, cat si
unicitatea.
Prima sa concluzie:A gandi diferit” nu este doar un slogan de marketing.
„Cei de la Apple fac lucrurile exact invers comparativ cu modelul de business al majoritatii companiilor, mai ales in ceea ce priveste modelul predat in scolile de business”, spune Lashinsky.
De exemplu, in timp ce aproape toate firmele prezente in top Fortune 500 considera ca senior managerii ar trebui sa fie capabili sa obtina performante din multiple functii detinute in cadrul organizatiei, Apple pur si simplu „pretuieste expertiza”.
La fel, in timp ce marea majoritate a companiilor se concentreaza pe dezvoltarea profesionala a angajatilor si pe promovarea lor in cadrul firmei, Lashinsky puncteaza ca atitudinea Apple este cu totul alta:„Daca esti bun la un lucru, continua sa-l faci”.
Un alt exemplu al faptului ca Apple este diferit – chiar foarte diferit – rezida si din modul in care functioneaza comunicarea. In timp ce majoritatea companiilor aprecieaza transparenta si cooperarea, Apple este opac si secretos, inclusiv fata de proprii angajati.
„Nu este nicio exagerare sa comparam (Apple, n. red.) cu CIA sau cu alte servicii secrete”, mai spune Lashinsky. „Ei cred ca tot ceea ce se intampla in interior trebuie tinut secret fata de cei din afara, dar si fata de cei aflati tot in interior. Nu impartasesc secretele si se astepata sa-ti vezi de treaba”.
Aceasta cultura a secretomaniei ar putea fi de neinteles, dar Lashinsky considera ca ea este menita sa evite politicianismul si conflictele interne care afecteaza uneori marile companii.
„Daca nu esti avertizat despre ceea ce se intampla in alte departamente – sau chiar in departamentul tau, esti mult mai concentrat pe activitatea pe care trebuie sa o desfasori”, incearca sa explice aceasta strategie analistul IT de la Fortune.
In plus, organizarea Apple este facuta pe linii operationale si nu pe linii de produse, ceea ce insemna ca exista doar un departament de marketing, de vanzari, financiar sau de productie. Cu alte cuvinte, Apple evita astfel redundanta unor departamente create in jurul diferitelor linii de produse, acest lucru ajutand si la limitarea crearii unor mici „centre de putere”.
Cum aproape totul la Apple provine de la Steve Jobs, inclusiv cultura corporativa, marea intrebare referitoare la gigantul american este „cate din valorile insuflate de acesta se vor mentine si dupa disparitia sa?” Lashinsky considera ca aceasta cultura este atat de puternic adoptata de noul CEO, Tim Cook, dar si alti angajati, incat este foarte posibil sa dureze.
Sursa : http://www.fin.ro/articol_71297/reteta-secreta-a-succesului-apple-afla-de-ce-se-face-o-comparatie-cu-cia.html

Vrei sa fii la curent cu articolele publicate ? ABONEAZA-TE ACUM ! Nu te costa nimic

comments

1 Responses to "„Reteta secreta” a succesului Apple. Afla de ce se face o comparatie cu CIA"
Marcel B said...
January 28, 2012 at 12:12 AM

Buna ziua,mult noroc si mult trafic va doresc !
Poate adaugati si blogurile mele in lista dv de bloguri.Ele nu numai ca vor fi de un real folos vizitatorilor dv,ele va vor genera si f mult trafic!
Blogurile sunt :
CUM SA FAC
si
CUM SA FACI BANI PE INTERNET
Va multumesc anticipat pentru colaborare!


Post a Comment